Klachtenregeling
U heeft een klacht? Wat nu?
Een goede relatie tussen u en uw arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Deze pagina geeft informatie over wat u kunt doen als u een klacht heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen.
Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. U kunt hiervoor een afspraak maken op het spreekuur. Ook kunt u een klachtenformulier invullen, dit formulier kunt u invullen onderaan deze pagina. Na het indienen van de klacht zal er telefonisch of schriftelijk contact met u opgenomen worden voor het bespreken van de klacht.
Is dit lastig voor u of komt u er niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De Klachtenfunctionaris probeert de klacht te bemiddelen als u daarvoor open staat. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de Klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.
Kijk voor meer informatie op de website van DOKh.
De klachtenfunctionaris is te bereiken op telefoonnummer 072 – 520 83 25 (dagelijks van 9.00-15.00) of via email: klachtenengeschillen@dokh.nl. Binnen 1 week na het bekend worden van uw klacht bij DOKh neemt de Klachtenfunctionaris contact met u op.